Basutbildning för ridsportens ledare

Basutbildningen för ridsportens ledare har vässats ytterligare och har nu bytt namn till Basutbildningen 2.0.

Basutbildningen ger ridsportens ledare en gemensam och stadig grund att stå på och är ett sätt att inspirera fler att utvecklas som ledare.

Målgrupp: Basutbildning vänder sig till nuvarande och blivande ledare inom ridsporten, till exempel tränare, ridlärare, lagledare, funktionärer och förtroendevalda. Den är också ett kriterium för den som vill utbilda sig till tränare/officiell funktionär.

Rekommenderad ålder: minimum 18 år

Datum:                      3 december

Plats:                          Vara Hästsportklubb

Tid:                             kl.9.00 – ca.17.00

Utbildningsplan: Basutbildningen består av webbaserade studier (ca 10 studietimmar) och en fysisk träff (ca.8 studietimmar). Båda delarna ska vara genomförda för att få intyg på utbildningen.

Kursmaterial: Du behöver själv beställa materialet i god tid innan den gemensamma utbildningsträffen. Du beställer material HÄR hos SISU Förlag. Logga in så snart länken kommer på mail och börja gå igenom uppgifterna på webbplatsen. Den som inte gjort klart sina uppgifter på webbplatsen kan inte delta i den gemensamma träffen.
På webben finns även en PDF där du noterar dina reflektioner och några situationer som kommer att diskuteras vid träffen.

Läs mer HÄR i fullständiga inbjudan.

• 2023-11-19
      • 2023-12-03 08:20 - 14:20
    • Vara Hästsportklubb
    • Marita Mattsson
    • Lunch och fika ingår
    • inkl. lunch och fika. Kursmaterial till den inledande webbaserade delen av kursen köps av kursdeltagaren själv via Sisu Förlag.
    • Anmälan är bindande.
    • minimiålder 18år